- Słowniczek pojęć
Użyte w niniejszym dokumencie pojęcia i definicje będą miały poniżej przedstawione znaczenie:
- Wynajmujący – Global Storage Poland sp. z o.o. z siedzibą w Żółwinie, ul. Działkowa 19, 05-807 Żółwin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000687551, NIP: 1182149931, REGON: 367851860, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł;
- Umowa Najmu – umowa pomiędzy Wynajmującym a Najemcą regulująca warunki najmu opisanego w niej kontenera, którego dysponentem jest Wynajmujący na czas oznaczony lub nieoznaczony, na zasadach w niej określonych, której integralną część stanowią Ogólne Warunki Najmu;
- Najemca – osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła z Wynajmującym Umowę Najmu;
- Konsument – Najemca będący osobą fizyczna dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Najemca będący osobą fizyczna prowadzący działalność gospodarczą, zawierający Umowę Najmu w zakresie jakim nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej; - Strony – łączne oznaczenie w Ogólnych Warunkach Najmu i Umowie Najmu Wynajmującego oraz Najemcy;
- Kontener – kontener morski będący w dyspozycji Wynajmującego, o określonej w Umowie Najmu powierzchni, przeznaczony do magazynowania rzeczy Najemcy, będący Przedmiotem Najmu;
- Czynsz – czynsz najmu wskazany przez Strony w Umowie Najmu;
- Teren Magazynowania – teren centrum magazynów samoobsługowych, szczegółowo określony w Umowie Najmu, na powierzchni którego zlokalizowane są Kontenery.
- Serwis – oznacza serwis internetowy działający pod adresem: https://przechowalnia24.pl/,
§1.Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Najmu (dalej: „OWN”) regulują stosunek najmu pomiędzy Wynajmujący a Najemcą w zakresie nieuregulowanym Umową Najmu. Z postanowieniami OWN zobowiązany jest zapoznać się każdy Najemca, a ich postanowienia stanowią integralną część Umowy Najmu, bez względu na fakt czy została ona zawarta na czas oznaczony czy też nieoznaczony. Zawarcie przez Najemcę Umowy Najmu oznacza jednocześnie akceptację przez Najemcę postanowień OWN, które wiążą go od dnia zawarcia Umowy Najmu.
- Przedmiotem Umowy Najmu jest Kontener, szczegółowo oznaczony w Umowie Najmu, będący rzeczą ruchomą, przeznaczony na cele okresowego składowania
i magazynowania w nim rzeczy, nieprzeznaczony na pobyt ludzi, niestanowiący lokalu mieszkalnego w rozumieniu przepisów prawa. Powierzchnia Kontenera może być nieznacznie różna od jego rzeczywistej powierzchni, przy czym różnica ta nie może przekraczać 10%. Kontener zlokalizowany jest na Terenie Magazynowania, który zabezpieczony jest przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. - Przedmiot Najmu może być wykorzystywany przez Najemcę wyłącznie w celu przechowywania rzeczy na własny rachunek, przy czym:
- Strony potwierdzają, że zamiarem Stron nie jest zawarcie umowy przechowania, na podstawie której rzeczy złożone w Kontenerze przez Najemcę byłyby oddane Wynajmującemu na przechowanie;
- Każdorazowe złożenie lub odebranie rzeczy przez Najemcę może nastąpić samodzielnie, z zastrzeżeniem wiążących przepisów prawa, a także postanowień Umowy Najmu lub OWN;
- Kontener nie może być wykorzystywany przez Najemcę w celach innych niż wskazane powyżej, w szczególności na cele mieszkalne, prowadzenia działalności gospodarczej, siedziby Najemcy, adresu korespondencyjnego, zaspokajania potrzeb biurowych i innych o podobnym charakterze, ani na jakikolwiek cel związany z pobytem w nim ludzi.
- W Kontenerze oraz na Terenie Magazynowania nie mogą być przechowywane następujące rzeczy:
- łatwo psujące się lub narażone na zepsucie w tym jedzenie, bez hermetycznych opakowań;
- których przechowywanie, w tym zakresie szczególnych wymogów lub zasad przechowywania regulują odrębne przepisy prawa i które wymaga uzyskania dodatkowych zezwoleń, pozwoleń, zgód lub zgłoszenia (z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej).
- broń i amunicja,
- materiały niebezpieczne, materiały wybuchowe, materiały łatwopalne, substancje toksyczne, środki żrące, produkty ropopochodne, pełne i puste pojemniki ciśnieniowe do przewozu gazów technicznych i LPG;
- rośliny i zwierzęta;
- których posiadanie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jest nielegalne lub zabronione w tym w szczególności środków odurzających, narkotyków, nielegalnie wprowadzonych do obrotu napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych;
- skradzione lub pochodzące z przestępstwa;
- krew, tkani lub organy ludzkie lub pochodzenia zwierzęcego;
- śmieci i odpady.
- W przypadku wskazanym w ust. 4 pkt 2) powyżej, składowanie rzeczy możliwe jest po uzyskaniu właściwego zezwolenia, pozwolenia, zgody lub po dokonaniu zgłoszenia, przy czym podjęcie powyższych działań wymaga uzyskania uprzedniej, pisemnej zgody Wynajmującego.
- Pełne ryzyko przechowywania rzeczy w Kontenerze ponosi Najemca. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za straty lub uszkodzenia jakichkolwiek rzeczy Najemcy, znajdujących się na terenie Kontenera i Terenu Magazynowania, w tym nie jest odpowiedzialny za straty i szkody w majątku ruchomym Najemcy które mogą wyniknąć wskutek włamań, aktów kradzieży i innych zdarzeń, chyba że ich wystąpienie jest zawinione przez Wynajmującego lub osoby działające w jego imieniu. Wynajmujący w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w rzeczach, których składowanie jest zabronione zgodnie z ust. 4 powyżej.
- W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w ust. 4 powyżej, Najemca zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wynajmującego kary umownej w wysokości 50% stawki miesięcznego czynszu za każdy dzień złożenia w Kontenerze rzeczy wymienionych w ust. 4 powyżej.
- W Kontenerach obowiązuje zakaz używania urządzeń grzewczych, gazowych ani innych otwartych źródeł ognia, a także generatorów prądu.
- Za samowolne zajęcie jakiejkolwiek powierzchni magazynowej poza Kontenerem bez podpisania z Wynajmującym Umowy Najmu, zostanie naliczona opłata w wysokości dwu i pół krotności wartości aktualnego miesięcznego czynszu za dany Kontener. Równocześnie Wynajmujący uprawniony jest do usunięcia rzeczy wniesionych samowolnie do Kontenera na wyłączny koszt i ryzyko Najemcy.
- Najemca nie jest uprawniony do dokonywania jakichkolwiek zmian przeznaczenia Kontenera, przeróbek, adaptacji czy instalacji wyposażenia bez uprzedniej zgody Wynajmującego wyrażonej na piśmie, pod rygorem nieważność. Bezwzględnie zakazana jest samowolna zmiana położenia Kontenera. W przypadku naruszenia postanowień, o których mowa w zdaniach poprzedzających, Wynajmujący uprawniony będzie do rozwiązania Umowy Najmu ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto Wynajmujący uprawiony będzie, niezależnie od innych uprawnień wskazanych w Umowie Najmu, OWN czy przepisach obowiązującego prawa, do obciążenia Najemcy karą umowną w wysokości odpowiadającej trzymiesięcznemu Czynszowi. Zapłata kary umownej nie wyłącza możliwości dochodzenia przez Wynajmującego odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Teren Magazynowania jest ogrodzony, a wjazd na jego teren odbywa się poprzez bramę otwieraną automatycznie. W celu otwarcia bramy należy zadzwonić na numer podany przez Wynajmującego. W przypadku otwarcia przez Najemcę bramy osobie trzeciej, Najemca odpowiada za działania lub zaniechania takiej osoby, jak za własne działania lub zaniechania, w tym za wszelkie szkody wyrządzone Wynajmującemu lub innym osobom. Najemca zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu porządkowego dostępnego dla klientów na Terenie Magazynowania, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa i zasad ruchu drogowego. W przypadku zmiany numeru dostępu do bramy wjazdowej, Wynajmujący powiadomi niezwłocznie Najemcę o tym fakcie.
- Najemca wyraża zgodę na komunikację elektroniczną w tym przesyłanie faktur w formie elektronicznej w związku z zawarciem Umowy Najmu. Komunikacja elektroniczna odbywać się będzie za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego przy zawarciu Umowy Najmu (pisemnie lub na odległość za pomocą Serwisu) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku zmiany jakichkolwiek danych Najemcy zawartych w Umowie Najmu lub istotnej zmiany przedmiotów przechowywanych przez Najemcę Najemca jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji tych danych, nie później jednak niż w terminie 3 dni od powstania zmiany poprzez przesłanie ich na adres mailowy biuro@przechowalnia24.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny Wynajmującego. Do czasu poinformowania Wynajmującego przez Najemcę o zmianie adresu, wszelką korespondencję (w tym zawiadomienia) wysyłaną przez Wynajmującego na dotychczasowy adres Najemcy uważa się za ważnie i skutecznie doręczoną.
- Wynajmujący, może dokonać weryfikacji Najemcy,
w szczególności weryfikacji wypłacalności Najemcy. Najemca niniejszym wyraża zgodę na dokonanie weryfikacji. Weryfikacji dokonuje się w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Najmu. Weryfikacja może obejmować m.in. weryfikację w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych oraz wysłanie zapytań do Biur Informacji Gospodarczej. W przypadku dokonania przez Wynajmującego negatywnej weryfikacji Najemcy, Wynajmującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy Najmu, zgodnie z §7 ust. 5 OWU. W tym cel Najemca niniejszym upoważnia Wynajmującego do wystąpienia w terminie 3 dni roboczych od dnia podpisania niniejszej Umowy, do biur informacji gospodarczej (KRD BIG SA, Rejestr Dłużników ERIF BIG SA) o ujawnienie informacji gospodarczych o jego zobowiązaniach w celu ich wykorzystania do dokonania oceny jego wiarygodności płatniczej. - Zawarcie Umowy Najmu może nastąpić w formie pisemnej, w tym w formie elektronicznej, a także poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Serwisie.
- Możliwość korzystania przez Najemcę z Kontenera (moment rozpoczęcia świadczenia usług) rozpoczyna się z chwilą przekazania Najemcy przez Wynajmującego numeru telefonu wymaganego do otwarcia szlabanu, a także kodu dostępu do kłódki lub zamka elektromagnetycznego (dalej: „Kod dostępu”) oraz kodu do alarmu („Kod Alarmu”). Przekazanie ww. kodów przez Wynajmującego nastąpi w przeciągu 2 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Najmu przez Strony, na adres e-mail Najemcy wskazany przy zawarciu Umowy Najmu.
§2. Zabezpieczenie Kontenera
- Kontener zabezpieczony jest:
- mechanizmem blokującym (zasuwą), który w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim zabezpieczony jest kłódką na Kod dostępu, dostarczaną przez Wynajmującego lub
- drzwiami z zamkiem elektromagnetycznym na 4 cyfrowy Kod.,
w zależności od konkretnego Kontenera wybranego przez Najemcę.
Ponadto Kontener zabezpieczony jest również alarmem (dalej: „Alarm”).
- Każda osoba posiadająca Kod dostępu oraz Kod Alarmu będzie traktowana, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej, jako upoważniona przez Najemcę do korzystania z Kontenera.
- W przypadku powierzenia Kody dostępu i Kodu Alarmu osobie trzeciej, Najemca odpowiada za działania lub zaniechania takiej osoby jak za swoje własne.
- W przypadku utraty lub podejrzenia utraty Kodu dostępu lub Kodu Alarmu przez Najemcę, jest on zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Wynajmującego (na piśmie, telefonicznie lub za pomocą wiadomości e-mail), który dokona zmiany Kodu dostępu oraz Kodu Alarmu. W przypadku każdej kolejnej konieczności zmiany Kodu dostępu lub Kodu Alarmu,
w szczególności w przypadku celowej lub nagminnej utraty Kodów przez Najemcę, zmiana Kodu wiązać się będzie każdorazowo z poniesieniem przez Najemcę opłaty administracyjnej w wysokości 35 zł. - Najemca nie jest uprawniony do samodzielnej zmiany Kodu dostępu oraz Kodu Alarmu, ani także do usuwania kłódki zamontowanej przez Wynajmującego, montowania własnych kłódek i innych zabezpieczeń. W przypadku naruszenia powyższych zakazów Najemca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 250 zł, za każdorazowe naruszenie. Zapłata kary umownej nie wyłącza uprawnienia Wynajmującego do dochodzenia odszkodowania przewyższającego jej wartość na zasadach ogólnych. Niezależnie od nałożenia kary umownej, w sytuacji zmiany Kodu dostępu, usunięcia kłódki lub zainstalowania innego zabezpieczenia przez Najemcę, Wynajmujący uprawniony jest do usunięcia takiej blokady na koszt Najemcy.
§3. Obowiązki Wynajmującego
- Wynajmujący obowiązany jest:
- udostępnić Najemcy na wyłączność Kontener, przy czym:
- Wynajmujący będzie miał dostęp do przedmiotu najmu w trakcie obowiązywania Umowy Najmu wyłącznie: (i) w celu sprawdzenia stanu technicznego Kontenera,
(ii) w przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszenia przepisów prawa, Umowy lub Ogólnych Warunków Najmu, (iii) w przypadku pożaru, (iv) w celu usunięcia zagrożenia,
(v) w przypadku awarii systemów zabezpieczających przechowywane mienie, w celu jak najszybszego usunięcia awarii,
(vi) w innych wyjątkowych sytuacjach oraz w innych przypadkach określonych w przepisach prawa, Umowie Najmu lub Ogólnych Warunkach Najmu; - Kontener oraz Teren Magazynowania będą udostępnione Najemcy codziennie, 24 godziny na dobę;
- utrzymywać Kontener oraz Teren Magazynowania
w stanie zdatnym do umówionego użytku, poprzez: - ciągły monitoring Terenu Magazynowania, na którym zlokalizowany jest Kontener;
- sprzątanie i utrzymywanie w czystości części wspólnych Terenu Magazynowania;
- udostępnić Najemcy wjazd na Teren Magazynowania, w sposób wskazany w §1 ust. 11 OWN.
- Wynajmujący ma prawo do relokacji rzeczy przechowywanych przez Najemcę w Kontenerze do innego Kontenera w przypadku awarii lub konieczności przeprowadzania prac konserwacyjnych, remontowych lub naprawczych lub w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia lub niebezpieczeństwa. Ponadto Wynajmujący ma prawo, w uzasadnionych przypadkach, do zmiany miejsca położenia Kontenera na Terenie Magazynowania. W przypadku konieczności relokacji rzeczy Najemcy lub zmiany miejsca położenia Kontenera, Wynajmujący jest zobowiązany do uprzedzenia Najemcy o powyższej sytuacji i do wskazania terminu dokonywanej czynności. W przypadku, w którym, pomimo ustalenia terminu relokacji lub przeniesienia Najemca nie będzie w niej uczestniczył, Wynajmujący ma prawo do otwarcia Kontenera i przeniesienia składowanych rzeczy do innego Kontenera o takiej samej powierzchni. W takiej sytuacji, Wynajmujący ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przechowywanych rzeczy Najemcy tylko w przypadku umyślnego działania i rażącego niedbalstwa. Koszty przeniesienia rzeczy lub przemieszczenia Kontenera ponosi w całości Wynajmujący.
§4. Obowiązki Najemcy
- Najemca obowiązany jest:
- korzystać z Kontenera zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa, Umową Najmu oraz Ogólnymi Warunkami Najmu;
- zwolnić Kontener najpóźniej do końca ostatniego dnia trwania stosunku Najmu, przy czym:
- za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu tego obowiązku Wynajmujący może naliczyć odszkodowanie za bezumowne korzystanie z Kontenera w wysokości proporcjonalnej do kwoty ostatniego Czynszu;
- w każdym przypadku, w którym Wynajmującemu przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych do Kontenera, Wynajmujący może sprzeciwić się odebraniu rzeczy przez Najemcę, zarówno w trakcie trwania, jak i po wygaśnięciu stosunku najmu. Sprzeciwienie się odebraniu Rzeczy może nastąpić w szczególności w sposób opisany w § 4 ust. 3 OWN poniżej;
- Wynajmujący może również dokonać usunięcia rzeczy wniesionych do Kontenera, zgodnie z ust. 7 poniżej.
- utrzymywać rzeczy złożone w Kontenerze w czystości oraz zachowywać porządek w Kontenerze oraz na Terenie Magazynowania, jak również usuwać na swój koszt wszelkie śmieci, w tym opakowania. Naruszenie tego obowiązku spowoduje obciążenie Najemcy opłatą za usunięcie pozostawionych śmieci, przy czym minimalna wysokość opłaty wynosi 150 zł. W przypadku pozostawienia śmieci i odpadów wielkogabarytowych przez Najemcę, zostanie on obciążony kwotą odpowiadającą rynkowemu kosztowi uprzątnięcia pozostawionych odpadów za każdorazowe ich usunięcie prze Wynajmującego;
- nie podnajmować Przedmiotu Najmu bez uprzedniej pisemnej zgody Wynajmującego, pod rygorem nieważności;
- przestrzegać wszelkich obowiązujących przepisów prawa w związku z korzystaniem z Kontenera, w tym przepisów porządkowych, pożarowych, sanitarnych oraz dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, o ile mają zastosowanie;
- płacić Czynsz i inne opłaty, o których mowa w Umowie Najmu lub OWN najpóźniej w terminach wymagalności;
- do prawidłowego zamknięcia i zabezpieczenia Kontenera;
- korzystać z wynajmowanego Kontenera i z części wspólnych Terenu Magazynowania w taki sposób, aby nie przeszkadzać ani nie utrudniać korzystania z Kontenerów przez innych Najemców.
- niezwłocznie (nie później, niż w ciągu 7 dni od zajścia takiej zmiany) poinformować Wynajmującego o wszelkich zmianach danych podanych w Umowie Najmu, zmiany nazwy, nazwiska, firmy, miejsca zamieszkania, siedziby, statusu prawnego, konta bankowego, telefonów kontaktowych, adresu e-mail, Numeru Identyfikacji Podatkowej (NIP), numeru REGON, faktu bycia czynnym podatnikiem podatku VAT w zakresie Umowy Najmu. Jeżeli Najemca zawarł umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w przypadku zmian podlegających wpisowi do właściwego rejestru związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej Najemca potwierdzi takie zmiany przez dostarczenie kopii odpowiedniego dokumentu z właściwego rejestru nie później niż w terminie 7 dni od dokonania wpisu takiej zmiany;
- Najemca jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Wynajmującego o wszelkich wadach lub uszkodzeniach, które wystąpią w Kontenerze, a także na Terenie Magazynowania, w okresie obowiązywania Umowy Najmu.
- W przypadku naruszeń obowiązków Najemcy wskazanych w niniejszym paragrafie, Wynajmujący realizując ustawowe prawo zastawu może sprzeciwić się odebraniu przedmiotów Najemcy składowanych w Kontenerze zarówno w czasie obowiązywania Umowy Najmu jak i po jej wygaśnięciu, a także zablokować Najemcy dostęp do Kontenera do czasu uregulowania należności czy ponownego wykonywania obowiązków przez Najemcę, W takim przypadku Wynajmujący może także umieścić rzeczy Najemcy w innym magazynie na koszt i ryzyko Najemcy.
- Najemca oświadcza i gwarantuje, że jest właścicielem lub osoba upoważnioną do zarządzania rzeczami składanymi w Kontenerze. W przypadku roszczeń osób trzecich kierowanych do Wynajmującego dotyczących własności przechowywanych rzeczy, Najemca zobowiązuje się zwolnić Wynajmującego z odpowiedzialności z tytułu tych roszczeń, w tym zobowiązuje się do zwrotu Wynajmującemu kosztów lub strat poniesionych przez niego w związku z takimi roszczeniami.
- Najemca zobowiązany jest do usunięcia rzeczy z Kontenera w następujących sytuacjach:
- w związku z wygaśnięciem lub rozwiązaniem Umowy Najmu
- w przypadku wystąpienia nagłego zdarzenia powodującego niebezpieczeństwo lub zagrożenie, niezwłocznie po wezwaniu Wynajmującego.
- W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania Umowy Najmu, Najemca zobowiązany jest zwrócić Wynajmującemu przedmiot najmu najpóźniej w ostatnim dniu okresu najmu, w stanie wolnym od wszelkich wad, a także opróżnić Kontener ze wszystkich rzeczy do niego wniesionych. Opróżnienie Kontenera Najemca zobowiązany jest potwierdzić poprzez wykonanie zdjęcia opróżnionego (pustego) Kontenera przesłanego mailem na adres biuro@przechowalnia24.pl lub w wiadomości MMS na numer +48 883 839 389. Moment otrzymania przez Wynajmującego zdjęcia opróżnionego Kontenera Strony traktować będą jako moment zakończenia Najmu.
- Jeżeli Najemca po ustaniu stosunku najmu nie usunie rzeczy z Kontenera pomimo wezwania Wynajmującego i wyznaczenia mu dodatkowego terminu, wtedy Wynajmujący będzie uprawniony, według własnego uznania, do ich usunięcia, zniszczenia lub utylizacji, na koszt Najemcy, przy czym minimalny koszt usunięcia, zniszczenia lub utylizacji rzeczy wynosi 2 500 zł. Strony zgodnie oświadczają, że w sytuacji wskazanej w zdaniu poprzedzającym przyjmują, że Najemca porzucił wszystkie ruchomości znajdujące się w Kontenerze z zamiarem wyzbycia się ich własności, zgodnie z art. 180 Kodeksu Cywilnego.
- Najemca zobowiązuje się do zwrotu Kontenera, w stanie czystym i zdatnym do dalszej eksploatacji. Oprócz eksploatacji wynikającej z normalnego użycia, Najemca odpowiada wobec Wynajmującego za wszelkie szkody, które – niezależnie od przyczyny – powstały od momentu odbioru Kontenera przez Najemcę do momentu jego zwrotu Wynajmującemu. W przypadku, gdy Kontener podlegający zwrotowi na rzecz Wynajmującego wymagał będzie poniesienia nakładów w związku z koniecznością przywrócenia go do stanu poprzedniego, Wynajmujący lub osoba działająca na zlecenie Wynajmującego, dokona niezbędnych napraw Kontenera lub jego sprzątania na koszt i ryzyko Najemcy, przy czym minimalny koszt napraw i sprzątania wynosi 150 zł.
§5. Czynsz
- Najemca zobowiązany jest do zapłaty Czynszu, , a także innych opłat wskazanych w Umowie Najmu oraz
w OWN. - Wynajmujący ma prawo do zmiany wysokości Czynszu nie częściej jednak niż raz na 6 miesięcy, na jeden okres rozliczeniowy naprzód. Zmiana wysokości Czynszu następuje poprzez wypowiedzenie jego dotychczasowej wysokości co najmniej na jeden miesiąc naprzód, w formie elektronicznej. W wypowiedzeniu Wynajmujący oznacza dzień, od którego nowa wysokość Czynszu będzie obowiązywać. W przypadku, gdy Najemca nie zgadza się na podwyższenie wysokości Czynszu może złożyć Wynajmującemu oświadczenie w formie pisemnej lub elektronicznej o braku woli kontynuowania Umowy Najmu na zmienionych warunkach. Oświadczenie takie może być złożone najpóźniej do dnia, poprzedzającego dzień, od którego nowa wysokość Czynszu ma obowiązywać. W przypadku złożenia przez Najemcę oświadczenia o braku woli kontynuowania najmu, Umowa Najmu wygasa z upływem dnia, poprzedzającego dzień, od którego nowa wysokość Czynszu miała obowiązywać.
- Najemca zobowiązany jest do opłacania Czynszu w dotychczasowej wysokości do czasu otrzymania powiadomienia o zmianie Czynszu. Czynsz płatny jest w terminie 7 dni od dnia wystawienia faktury, na początku każdego miesiąca na rachunek Wynajmującego wskazany w fakturze.
- Jeżeli stosunek najmu trwa krócej niż pełen okres rozliczeniowy, Czynsz i inne opłaty należne są proporcjonalnie do czasu trwania stosunku najmu w tym okresie rozliczeniowym. W przypadku, w którym Najemca dokonał płatności z góry za cały okres obowiązywania Umowy lub jego część dłuższą niż pojedynczy okres rozliczeniowy, w przypadku rozwiązania Umowy Najmu, Czynsz należny będzie w wysokości proporcjonalnej do dnia rozwiązania Umowy Najmu, a zapłacona nadwyżka zostanie zwrócona Najemcy w terminie 7 dni od dnia rozwiązania Umowy Najmu.
- Inne opłaty, w tym Opłaty Administracyjne i kary umowne, płatne są w terminie 7 dni od dnia wystawienia noty księgowej.
- W razie opóźnienia z uiszczeniem Czynszu lub innych opłat Wynajmujący naliczy odsetki ustawowe za opóźnienie w maksymalnej dopuszczonej prawem wysokości.
- Pierwszy Czynsz płatny jest w chwili podpisania Umowy Najmu. Następnie, czynsz będzie płatny Wynajmującemu przez Najemcę miesięcznie zgodnie z warunkami Umowy Najmu.
- Wynajmujący będzie wystawiał faktury obejmujące Czynsz i inne opłaty w terminach wynikających z przepisów prawa. Brak doręczania faktury przed terminem płatności nie zwalnia najemcy z obowiązku zapłaty Czynszu i Opłaty Ubezpieczeniowej.
- Jeżeli opóźnienie w uiszczeniu Czynszu lub którejkolwiek z innych opłat przekracza 14 dni, licząc od dnia wymagalności najstarszej należności, dług może zostać przekazany do windykacji przez firmę zewnętrzną.
- W przypadku opóźnień w zapłacie Czynszu i innych opłat Wynajmujący powiadomi Najemcę o zaległości wysyłając maile w piątym, dziesiątym i piętnastym dniu opóźnienia, i wyznaczy dodatkowy termin przy czym za każde powiadomienie mailowe zostanie naliczona opłata w wysokości 10 zł, Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu do zapłaty Wynajmujący ma prawo do wypowiedzenia umowy i opróżnienia Kontenera, zgodnie z §4 ust. 7 OWN.
- W przypadku opóźnienia w uiszczeniu Czynszu lub którejkolwiek z innych opłat Wynajmujący ma prawo do powstrzymania się ze spełnieniem świadczenia wzajemnego, na następujących warunkach:
- Wynajmujący powstrzyma się z udostępnieniem Kontenera poprzez zmianę Kodu dostępu lub nałożenie dodatkowej blokady zamka, w takim przypadku Wynajmujący jest upoważniony do pobrania Opłaty Administracyjnej z tytułu nałożenia blokady w wysokości 50 zł;
- Wynajmujący może odmówić wydania rzeczy złożonych w Kontenerze ze względu na przysługujące mu ustawowe prawo zastawu, w granicach tego prawa.
- Dostęp do Kontenera zostanie odblokowany w godzinach pracy biura administracyjnego, nie później niż w terminie 3 dni roboczych po uregulowaniu przez Najemcę zaległych płatności wraz z należnymi odsetkami.
- Zapłata czynszu następuje z góry w formie bezgotówkowej przelewem na rachunek bankowy Wynajmującego za pośrednictwem udostępnionych przez Wynajmującego metod płatności on-line za pośrednictwem Serwisu przy czym w przypadku, w którym kwota płatności przekraczać będzie równowartość 1.000 EUR, w celu dokonania płatności Serwis przekieruje Użytkownika do kontaktu z biurem obsługi Usługodawcy. Zapłata może również nastąpić bezpośrednio, przelewem, na rachunek bankowy Wynajmującego wskazany na fakturze.
- Najemca, przy zawarciu Umowy jest również uprawniony do dokonania płatności z góry za cały okres Umowy Najmu lub za jego część, na warunkach promocyjnych wskazanych w Serwisie, w szczególności w dostępnym tam Cenniku.
- Okres rozliczeniowy dla Najemcy wynosi jeden miesiąc i rozpoczyna się z dniem zawarcia Umowy Najmu, a kończy się z upływem dnia, który datą odpowiada początkowemu dniowi okresu rozliczeniowego.
§6. Czas trwania Umowy Najmu
- Umowa może być zawarta na czas oznaczony trwający od 1 miesiąca do maksymalnie 24 miesięcy lub na czas nieoznaczony, zgodnie z postanowieniami Umowy Najmu.
- W przypadku umów zawartych na czas oznaczony, po upływie okresu, na który umowa została zawarta, umowa ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieoznaczony, jeżeli Najemca nie opróżnił Kontenera z rzeczy najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy Najmu.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy Najmu na czas nieoznaczony przez Najemcę, bez względu na przyczynę, jeżeli Najemca nie opróżnił Kontenera z rzeczy najpóźniej w ostatnim dniu obowiązywania Umowy Najmu, uznaje się że jego zamiarem jest przedłużenie stosunku najmu na czas nieoznaczony.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy Najmu przez Najemcę może on przed upływem terminu wypowiedzenia złożyć Wynajmującemu oświadczenie o woli dalszego kontynuowania Najmu. W przypadku złożenia takiego oświadczenia stosunek najmu trwa nadal na dotychczasowych zasadach, a wypowiedzenie uważa się za niebyłe.
§7. Wypowiedzenie i odstąpienie od Umowy
- W przypadku, w którym Umowa Najmu obowiązuje przez czas nieoznaczony, każda ze Stron ma prawo ja wypowiedzieć z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego obowiązującego Najemcę.
- W przypadku Umowy Najmu zawartej na czas oznaczony, Wynajmujący może wypowiedzieć Umowę Najmu z 5 miesięcznym terminem wypowiedzenia, skutecznym na koniec okresu rozliczeniowego obowiązującego Najemcę.
- Poza przypadkami uprawniającymi Wynajmującego do wypowiedzenia umowy wynikającymi z przepisów prawa Wynajmujący jest uprawniony do rozwiązania Umowy Najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia z ważnych przyczyn (zarówno zawartej na czas określony jak i nieokreślony), tj. w szczególności jeżeli:
- Najemca korzysta z przedmiotu najmu niezgodnie z Umową Najmu;
- Najemca zakłóca porządek, ład lub bezpieczeństwo na Terenie Magazynowania;
- Najemca pozostaje w zwłoce w zapłacie Czynszu lub jego części za dwa pełne okresy płatności i nie uregulował swoich płatności po wezwaniu Wynajmującego w wyznaczonym przez Wynajmującego dodatkowym, 7 dniowym terminie;
- Najemca pozostaje w zwłoce z innych niż czynsz opłat w tym kar umownych;
- rozwiązania przez wydzierżawiającego umowy dzierżawy nieruchomości, na której znajduje się Teren Magazynowania, a której stroną jest Wynajmujący;
- wydania przez właściwy organ administracji publicznej ostatecznej lub natychmiast wykonalnej decyzji administracyjnej zakazującej prowadzenia działalności w zakresie wynajmu Kontenerów na nieruchomości, na której znajduje się Teren Magazynowania.
W takich wypadkach Umowa Najmu ulega rozwiązaniu z momentem doręczenia oświadczenia o rozwiązaniu Umowy Najmu Najemcy osobiście, listem poleconym lub pocztą elektroniczną.
- Wypowiedzenie może być przesłane drugiej stronie pocztą elektroniczną.
- Wynajmującemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Najmu w terminie 3 dni roboczych od daty jej zawarcia, w przypadku dokonania przez Wynajmującego negatywnej weryfikacji Najemcy, o której mowa w §1 ust. 13 OWN. Oświadczenie o odstąpieniu składane jest Najemcy na piśmie, za pośrednictwem wiadomości e-mail skierowanej na adres e-mail Najemcy wskazany w Umowie Najmu lub listownie, na adres korespondencyjny Najemcy.
- Najemcy będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę na odległość lub poza siedzibą Wynajmującego, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem postanowień Umowy Najmu. Termin do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy Najmu, z zastrzeżeniem, że bieg tego terminu rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy Najmu, a nie od momentu faktycznego korzystania z Przedmiotu Najmu przez Najemcę.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia, Najemca jest zobowiązany poinformować Wynajmującego o swojej decyzji w formie jednoznacznego pisemnego oświadczenia wysłanego listownie lub elektronicznie. Oświadczenie powinno zawierać dane identyfikacyjne Najemcy, numer Umowy oraz datę jej zawarcia.
- W przypadku umowy, której przedmiotem jest usługa, a rozpoczęcie jej świadczenia za wyraźną̨ zgodą Konsumenta rozpoczęło się̨ przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy, Konsument w przypadku odstąpienia od umowy ma obowiązek zapłaty Usługodawcy za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. W przypadku zrealizowania w pełni usługi przez Usługodawcę̨ na wyraźne żądanie Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
- Z chwilą otrzymania przez Najemcę Kodów dostępu uzyskuje on dostęp do Kontenera i możliwość składowania w nim rzeczy, za zapłatą określonej ceny Czynszu, co oznacza rozpoczęcie korzystania z Przedmiotu Najmu czego Najemca jest świadomy i wyraża na to swoją zgodę. W związku z powyższym Najemca posiadający uprawnienia Konsumenta jest świadomy, że zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2024 r. poz. 1796 z późn. zm.), z chwilą otrzymania Kodów dostępu i rozpoczęcia korzystania z Przedmiotu Najmu traci uprawnienie do odstąpienia od Umowy Najmu na zasadach określonych ww. ustawie, na co Najemca wyraża swoją zgodę.
§8. Dane osobowe
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego także „RODO”, Wynajmujący informuje, że administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach świadczenia usług na podstawie Umowy Najmu oraz niniejszych OWN jest Wynajmujący. Kontakt z Wynajmującym w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest za pośrednictwem adresu korespondencyjnego lub adresu e-mail: biuro@przechowalnia24.pl
- Dane osobowe przetwarzane są:
- w celach świadczenia przez Wynajmującego usług w zakresie wykonywania Umowy Najmu, wystawiania dokumentów rozliczeniowych oraz wysyłania wiadomości droga elektroniczną, a także w celach wykonywania dodatkowych umów zawartych z Wynajmującym oraz w celu zarządzania płatnościami, w tym obciążania karty kredytowej i pobierania płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych – na podstawie art. 6 ust 1 lit b) RODO;
- na podstawie udzielonej zgody – art. 6 ust.1 lit a) RODO w celu składania ofert przez Wynajmującego, wystąpień do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej S.A. i innych Biur Informacji Gospodarczej lub w celach marketingowych. Informujemy, że udzielona zgoda może zostać cofnięta w każdym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem. Jeżeli składanie ww. ofert następuje w związku z wykonywaniem umowy, wówczas dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Wynajmującego (tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na stosowaniu monitoringu wizyjnego na Terenie Magazynowania, na którym posadowione są Kontenery w celu zapewnienia bezpieczeństwa rzeczy składowanych przez Najemców w Kontenerach w celu wykrywania i zapobiegania przestępstwom i wykroczeniom oraz w ustalania osób nieprzestrzegających postanowień Umowy Najmu oraz OWN;
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości świadczenia usług. Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 RODO.
- Dane osobowe będą przetwarzane:
- przez okres świadczenia usług do upływu terminu przedawnienia roszczeń wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Najmu i usług dodatkowych do momentu jej całkowitego rozliczenia, a w przypadku wszczęcia sporu sądowego o czasu prawomocnego zakończenia postepowania sądowego lub egzekucyjnego;
- w zakresie danych dot. rachunkowości i podatków co do zasady będzie to okres 5 lat liczonych od początku roku następującego po roku obrotowym, w którym operacje, transakcje i postępowania zostały ostatecznie zakończone, spłacone, rozliczone lub przedawnione;
- w odniesieniu do monitoringu wizyjnego – przez okres 30 dni liczonych od dnia zapisu, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku wszczęcia postępowania lub powstania roszczeń zapis monitoringu może zostać zabezpieczony i będzie przechowywany do czasu zakończenia postępowania sądowego lub egzekucyjnego lub do momentu przedawnienia roszczeń;
- przez okres na jaki została udzielona zgoda, bądź do czasu zgłoszenia sprzeciwu lub wycofania zgody na przetwarzanie danych, a w przypadku prawnie uzasadnionego interesu Wynajmującego dane będą przechowywane do jego wygaśnięcia.
- Dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom wspierającym działania Wynajmującego tj. serwisantom i dostawcom systemów informatycznych, kancelariom prawnym i podatkowym, firmom consultingowym i audytorom, operatorom pocztowym i firmom kurierskim, firmom świadczącym usługi ochrony mienia, dostawcom serwerów, firmom windykacyjnym, firmom ubezpieczeniowym, operatorom płatności. Odbiorcą danych osobowych mogą być także organy publiczne, uprawnione na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe nie będą transferowane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Osobom, których dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także w niektórych sytuacjach prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wówczas przestaniemy przetwarzać dane Najemcy w tych celach, chyba że Wynajmujący będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją dla niego ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Najemcy lub dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
§9. Postanowienia końcowe
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo zmiany OWN z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się w szczególności:
- wprowadzenie nowych przepisów prawa lub ich nowelizacje, zmiany interpretacji przepisów prawa na skutek orzeczeń sądów lub decyzji właściwych organów, jeżeli zmiany te spowodują niemożliwość lub znacznie utrudnią wykonywanie umowy na obowiązujących warunkach,
- dostosowanie postanowień niniejszych OWN do koniecznych zmian w systemie informatycznym Wynajmującego,
- zmiany w ofercie Wynajmującego, w tym w szczególności rozszerzenia, ulepszenia funkcjonalności istniejących usług lub rezygnacji z niektórych usług.
- W celu zmiany OWN Wynajmujący poinformuje Najemcę o proponowanej zmianie przynajmniej 14 dni przed ich wejściem w życie przesyłając nową treść Ogólnych Warunków Najmu w drodze korespondencji elektronicznej lub listem poleconym na ostatnio znany adres do korespondencji Najemcy lub w razie jego braku – na adres wskazany w Umowie Najmu.
- W przypadku, gdy Najemca nie akceptuje zmienionych Ogólnych Warunków Najmu, ma prawo w terminie 14 dni od ich otrzymania złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Najmu z zachowaniem 30-dniowego terminu wypowiedzenia. Niezłożenie przez Najemcę oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy Najmu w powyższy sposób będzie równoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowane zmiany Ogólnych Warunków Najmu.
- Kwoty Czynszu i innych opłat podane w Umowie Najmu lub Ogólnych Warunkach Najmu są kwotami brutto, jeśli nic innego wprost nie wynika z treści Umowy Najmu lub Ogólnych Warunków Najmu.
- Ogólne Warunki Najmu stanowią integralną część Umowy Najmu.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo przeniesienia całości lub części praw i obowiązków wynikających z Umowy Najmu na rzecz innych podmiotów, a Najemca niniejszym wyraża zgodę na takie przeniesienie praw i obowiązków. Wynajmujący zawiadomi Najemcę o takim przeniesieniu praw i obowiązków na rzecz innych podmiotów.
- Wszelkie spory mogące powstać w związku w wykonywaniem między Stronami Umowy Najmu rozstrzygać będzie każdorazowo sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Wynajmującego.
- Strony zobowiązują̨ się̨ każdorazowo do niezwłocznego powiadamiania o zmianie danych mających istotny wpływ na prawidłowe wykonywanie niniejszej Umowy, w szczególności dotyczy to adresu do doręczeń́, pod rygorem przyjęcia skutecznego doręczenia na adres wskazany w komparycji niniejszej Umowy, po bezskutecznym awizowaniu przesyłki przez operatora pocztowego.
- Kwoty Czynszu i innych opłat podane w Umowie Najmu lub OWN są kwotami brutto, jeśli nic innego wprost nie wynika z treści Umowy Najmu lub Ogólnych Warunków Najmu.
- W przypadku złożenia przez Najemcę reklamacji co do sposobu lub jakości wykonywania Umowy Najmu, Wynajmujący zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Reklamacja Najemcy może być przesłana do Wynajmującego drogą elektroniczną, na adres mailowy: biuro@przechowalnia24.pl Jeżeli Wynajmujący nie udzieli odpowiedzi na reklamację Najemcy będącego Konsumentem lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że uznał reklamację.